domingo, 18 de diciembre de 2016

INCLUSIÓ DIGITAL


Després de la conferència, i l'any i mig que porto a la carrera, acabo entenent que inclusió digital tracta de donar resposta a les necessitats de tots els alumnes. 
També entenc, que quan ens referim a diversitat no ho podem determinar com un aspecte dolent ni problemàtic, ja que el problema es troba en el "COM" li donem resposta a aquesta diversitat. 

Començarem solucionant el problema si deixem de trobar-nos faltes de responsabilitats a les aules. 
Trobem que avui en dia, hi ha un mal disseny de plantejament. A partir d'aquí, les tecnologies ens poden ajudar a millorar-lo? 

El problema resideix en què l'entorn d'aprenentatge actual no és l'adequat pels alumnes o per la diversitat, per tant, hem de fer un canvi de mirada. El docent, més que mai, també pren un paper importantíssim, aquest també ha de fer un canvi de visió. Ara, el nou rol de l'educador és el de dissenyar. 

Resultado de imagen de inclusió digitalNo podem adaptar aquest nou sistema a la majoria (mitjana) dels alumnes, ja que no hi ha cap alumne que tingui les característiques de l'alumne ideal. Aquesta mitjana no és real, no existeix. 
Em va fascinar com aquesta última sentència els mestres de la conferència ho van relacionar. Aquests, van fer el paral·lelisme amb el seient d'un pilot d'avió. És impossible trobar un seient adequat i a la mida de tots els pilots, ja que cadascun d'ells és diferent. Aquest símil ens fa veure que amb el sistema educatiu o currículum passa exactament el mateix. 

Abans de dissenyar el nou currículum, hem de conèixer les necessitats i característiques de cada alumne. En un entorn ric i flexible. Hem de dissenyar pensant en TOTS, amb els recursos i estratègies adients. 

Cal dir, que per aquest nou sistema, el bon ús de la tecnologia pot ser de gran ajuda, això sí, tenint clar que aquesta no és la solució, sinó una millora. 
L'eina no fa la funció, la funció la definim nosaltres, els educadors, donant-li un sentit pedagògic. Hem de tenir present que abans de portar una eina tecnològica a classe, hem de saber a on volem arribar. 

Per tal, d'aconseguir la inclusió digital, hem de comptar al 100% amb les famílies
"Sense implicació no hi ha emoció". 


Com ja vaig comentar, penso que aquesta xerrada ha estat profitosa, més que res, perquè ens han portat exemples i recursos de millora per començar a dur a terme aquesta inclusió. 
A vegades, estic o estem farts d'escoltar sempre a on volem arribar i tot allò que hem d'aconseguir, i sense saber mai què hem de fer per arribar-hi.
Per tant, tot i que potser ha estat un pèl fluixa o criticada, se'ls ha d'agrair que ens hagin ensenyat diferents propostes. 



No hay comentarios:

Publicar un comentario