martes, 8 de noviembre de 2016

MULTIALFABETITZACIÓ




Seguint amb la mateixa línea que la publicació anterior, veiem que l'alfabetisme pot tenir més connotacions, és a dir, en trobem d'altres tipus.
Perquè poguéssim entendre l'alfabetització visual, hem realitzat una dinàmica sobre la papiroflèxia, primerament ens han llegit oralment les instruccions i els passos per  elaborar una granota, com que era molt complicat, ens han passat unes instruccions escrites força feixugues, i finalment ens han deixat buscar recursos visuals per tal que la poguéssim realitzar millor.
L'objectiu de l'activitat era fer-nos veure que en moltes ocasions, la millor manera d'entendre un missatge és utilitzant recursos visuals, ja que l'exemple hi és present.

Per una banda l'alfabetització digital és la capacitat d'adaptar-se a les noves tecnologies. Tot i així, no es basa en apendre únicament un programa en concret, sinó tot en general, ja que la tecnologia avança en passos de gegant i constantment s'està progressant. Per l'altra banda, l'alfabetització informacional, es caracteritza per la capacitat d'adaptar les tecnologies a les necessitats personals. Ser capaç de seleccionar la informació i extreure'n judicis de valor. Per entendre millor aquest derrere concepte hem indagat entre diverses universitats a distància, haviem d'escollir-ne una i explicar el per què de l'elecció.  

Resultado de imagen de multialfabetización

Quan parlem de multialfabetització, ens referim a totes les maneres que tenim per comunicar-nos. Per aquest motiu, hem realitzat la dnàmica del "teléfono roto", havíem d'intentar transmetre un missatge sense repatir cap mètode de comunicació.
Ha estat molt interessant aquesta dinàmica, ja que vist amb perspectiva t'adones que la gran majoria de mètodes comunicatius que hem utilitzat per la dinàmica, han estat mètodes tecnològics. Inevitablement, els hem utilitzat.





No hay comentarios:

Publicar un comentario