lunes, 10 de octubre de 2016

EDUCACIÓ 2.0




Mentre pensava en quin grup em sentia més còmode, si en nadius digitals o immigrants digitals, m'he adonat que amb un simple acte involuntària m'he mig definit.

Abans d' acabar la classe d'ensenyament i aprenentatge en les societats digitals, se'ns ha demanat que busquéssim una notícia periodística relacionada amb l'educació i la tecnologia. Jo, ràpidament en arribar a casa, he anat a remenar i fullejar tots els diaris que tenia guardats per casa.
Més tard, m'he adonat que hauria estat més fàcil cercar en el "Google" " notícia periodística sobre l'educació i la tecnologia", tot i així, no ho he fet, ja que sóc més partidària d'experimentar amb el paper que no pas a través d'una pantalla.

Un cop he trobat la notícia que m'interessava més, l'he llegit i subratllat i me l'he posat directe a la motxilla per portar-la  a classe.


Resultado de imagen de el punt avui

Dolors Reig “Cal educació 2.0 per guanyar participació i motivació dels alumnes


La notícia que més m'ha cridat l'atenció ha estat "Cal educació 2.0 per guanyar participació i motivació dels alumnes".
L'educació 2.0 afirma que excloure l'educació digital de l'escola és perdre una gran oportunitat. El 2.0 és un canvi de paradigma que fa que totes les coses siguin més socials i horitzontals i que el ciutadà pugui configurar la societat que vol tenir.
Tanmateix, la notícia remarca que l'educació 2.0 amb valors és fonamentals, ja que ens "permetrà imprimir amb una impressora 3D ronyons per a salvar vides, però també pistoles".
És per aquest fet que si prèviament no s'ha adquirit una base ferma de valors, no servirà de res aquest gran progrés.
L'educació 2.0 és una educació més activa, on tracta que les tecnologies facin de l'alumne el protagonista de l'educació, ja que quan més s'aprèn és quan les coses les fas tu mateix.
L'autora afirma que com més tecnologies al més aviat possible millor. Es recomana que a partir dels 6 anys ja poden començar a entrar en contacte amb les TIC, sempre i quan estiguin acompanyats per adults.

Fent relació amb el vídeo de Marc Prensky, els jocs i els videojocs, l'article defensa que si en els alumnes els enganxa un videojoc, joc, o web sèrie, aquests recursos els hem de saber aplicar als processos educatius.
"Educar a través d'històries visuals".

No hay comentarios:

Publicar un comentario