viernes, 14 de octubre de 2016

ORDINADORS, SÍ O NO?

Després de creure i pensar que aplicar la tecnologia a classe i utilitzar recursos digitals era una molt bona opció per millorar l'aprenentatge i l'educació en general, ens trobem en un punt d'inflecció. Realment és beneficiós pels nostres alumnes? Per què els professionals que es dediquen al món de les noves tecnologies porten els seus fills a escoles sense wifis ni ordinadors? Per què la pedagogia alternativa fuig de les noves tecnologies?  
Aquestes són una de les qüestions que a mesura que llegeixo els articles em van sorgint i, evidentment, m'agradaria arribar a trobar una resposta. 
Després de fer-nos creure que obtindríem molts bons resultats, ens adonem que són millors països quan a l'educació tots aquells que utilitzen menys recursos econòmics. Sincerament, una de les conclusions que n'extrec d'aquest debat és que les noves tecnologies són una gran oportunitat que no hem de refusar a l'hora d'aplicar-la a l'escolarització, ja que és un bon recurs per manejar tot tipus d'informació, però la intel·ligència humana no es pot limitar en això. L'infant ha de saber expandir les seves capacitats i habilitats; com la de prendre decisions, creativitat i concentració. A més a més, també defenso que per millorar els resultats acadèmics és necessari l'ús apropiat dels ordinadors i de les tecnologies, ja que aquestes faciliten l'aprenentatge però tot i així, no el garanteixen.

I si en comptes de tanta tecnologia la millor solució fos tornar al famós "trivium i quadrivium"...?
On per una banda, el trivium comprenia la gramàtica, dialèctica i retòrica i per l'altra banda, el quadrivium abarcava l'aritmètica, geometria, astronomia i la música.


Resultado de imagen de tecnologia vs libros

No hay comentarios:

Publicar un comentario